Onze Werkwijze
Indien aanwezig analyseren wij alle website data. We bekijken welke pagina’s er het meest worden bezocht, beoordelen de bezoekersaantallen en teksten, vormgeving en functionaliteit. Ook kijken we waar de bezoekers afhaken en beoordelen we het exit percentage van de website. We rapporteren vervolgens onze bevindingen aan de klant en komen met een verbetervoorstel. Daarbij kan het gaan om een A/B test waarbij we een variant maken van een pagina om te kijken of deze beter presteert. Indien de testresultaten uitwijzen dat de nieuwe pagina een betere presteert dan heeft de test het gewenste resultaat opgeleverd. Vervolgens worden alle pagina’s voorzien van het nieuwe model.
Conversie meten met Google Tag Manager
Met behulp van Google Tag Manager kunnen wij conversies meten op pagina niveau. Welke pagina’s leveren het meeste op? welke kunnen we nog verbeteren? dit zijn belangrijke vragen die we stellen tijdens het conversie optimalisatie proces. Met het onderdeel E-Commerce in Google Analytics meten we de omzet en zal duidelijk worden welke pagina’s de meeste omzet opleveren. We zorgen dat alles optimaal is ingericht op de website maar ook achter de schermen. We maken alle pagina’s meetbaar en inzichtelijk voor onze klanten. Op basis van data kunnen de bedrijven waarvoor wij werken online de juiste beslissingen nemen.
Conversies optimalisatie voor betere resultaten
In Your Face Media helpt ondernemers aan optimaal presterende website pagina’s door middel van conversie optimalisatie. Wij maken belangrijke bezoekers- en omzetdata inzichtelijk. Hiermee helpen we bedrijven bij het maken van de juiste beslissingen. Veel bedrijven hebben de tijd of kennis niet om deze werkzaamheden te verrichten. Ook is het aannemen van een eigen marketing medewerker niet altijd de oplossing. Wij rapporteren de belangrijkste data aan de beslissingsnemers binnen de bedrijven waarvoor wij werken.
- Wij maken een Analytics account aan en implementeren de code op de site indien nodig.
- We stellen doelen in met Google Tag manager.
- Voor webshops stellen we E-Commerce doelen in.
- We zorgen voor wekelijkse rapportages per email zodat de prestaties inzichtelijk worden.
- We richten Google Analytics, Google Webmaster Tools en Google Places optimaal in.